SINIF / SENARYO | KAZANIMLAR | SORU SAYISI | SINAV TARİHİ VE SAATİ |
5.SINIF 7.SENARYO |
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | 1 | 26 MART SALI 2.DERS SAATİ YAPILACAKTIR. TOPLAM 10 SORU SORULACAKTIR. |
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. | 1 | ||
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. | 1 | ||
Metinle ilgili sorulara cevap verir. | 1 | ||
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | 1 | ||
Okuduğu metnin içeriğine yönelik başlık belirler. | 1 | ||
Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. | 1 | ||
Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder. | 1 | ||
Metindeki söz sanatlarını tespit eder. | 1 | ||
Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır. | 1 |
SINIF | KAZANIMLAR | SORU SAYISI | SINAV TARİHİ VE SAATİ |
6.SINIF | Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarınınanlamını tahmin eder. | 1 | 26 MART SALI GÜNÜ BAKANLIK TARAFINDAN UYGULANACAKTIR. 14 TANE ÇOKTAN SEÇMELİ 2 TANE AÇIK UÇLU SORU OLMAK ÜZERE TOPLAM 16 SORU SORULACAKTIR. |
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | 1 | ||
İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar. | 1 | ||
Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. | 1 | ||
Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. Ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte ve buna rağmen ifadeleri üzerinde durulur. | 1 | ||
Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. | 2 | ||
Metnin konusunu belirler. | 1 | ||
Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. | 1 | ||
Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı | 1 | ||
Metnin içeriğini yorumlar. a) Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır. b) Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır. c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır. | 1 | ||
Metin türlerini ayırt eder. a) Anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı türleri | 1 | ||
Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma üzerinde durulur. | 1 | ||
Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. | 1 | ||
Yazma stratejilerini uygular. Güdümlü, serbest, kontrollü, tahminde bulunma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır. T.6.4.8. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler. | 1 | ||
Yazdıklarını düzenler. a) Anlam bütünlüğünü bozan ifadelerin belirlenmesi ve düzeltilmesi sağlanır, kavramsal olarak anlatım bozukluğu konusuna değinilmez. b)Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur. |
1 |
SINIF /SENARYO |
KAZANIMLAR | SORU SAYISI | SINAV TARİHİ VE SAATİ |
7.SINIF / 6.SENARYO |
Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. |
2 | 26 MART SALI 2.DERS SAATİ YAPILACAKTIR. TOPLAM 10 SORU SORULACAKTIR. |
Metnin konusunu belirler. | 1 | ||
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. | 1 | ||
Metindeki söz sanatlarını tespit eder. Kişileştirme (teşhis), konuşturma (intak), karşıtlık (tezat) ve abartma (mübalağa) söz sanatları verilir. |
1 | ||
Metnin içeriğini yorumlar. a) Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır. b) Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır. c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır. |
1 | ||
Metin türlerini ayırt eder. a) Söyleşi, biyografi, otobiyografi, günlük türleri üzerinde durulur. b) Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir. |
1 | ||
Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder. | 1 | ||
Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. | 2 |
SINIF /SENARYO |
KAZANIMLAR | SORU SAYISI | SINAV TARİHİ VE SAATİ |
8.SINIF / 6.SENARYO |
Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. Fiilimsilerin türleri fark ettirilir. Ekler ezberletilmez. |
1 | 26 MART SALI 2.DERS SAATİ YAPILACAKTIR. TOPLAM 10 SORU SORULACAKTIR. |
Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi kurulur. |
1 | ||
Metindeki yardımcı fikirleri belirler. | 1 | ||
Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur." |
1 | ||
Metnin içeriğini yorumlar. a) Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır. b) Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır. c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır. |
1 | ||
Metinler arasında karşılaştırma yapar. Aynı metnin çeviri, farklı baskı vb. özellikleri itibarıyla karşılaştırılması sağlanır. |
1 | ||
Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, abartma, nesnel, öznel ve duygu belirten ifadeler üzerinde durulur. |
1 | ||
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. | 1 | ||
Bilgilendirici metin yazar. | 1 | ||
Cümle türlerini tanır. | 1 |