Türkçe

24.10.2023 1120

 

SINIF / SENARYO KAZANIMLAR SORU SAYISI SINAV TARİHİ VE SAATİ
5.SINIF
7.SENARYO
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. 1 26 MART  SALI
2.DERS SAATİ YAPILACAKTIR.
TOPLAM 10 SORU SORULACAKTIR.
Kelimelerin eş anlamlılarını bulur. 1
Kelimelerin zıt anlamlılarını bulur. 1
Metinle ilgili sorulara cevap verir. 1
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. 1
Okuduğu metnin içeriğine yönelik başlık belirler. 1
Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. 1
Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder. 1
Metindeki söz sanatlarını tespit eder. 1
Yazılarında ses olaylarına uğrayan kelimeleri doğru kullanır. 1
SINIF KAZANIMLAR SORU SAYISI SINAV TARİHİ VE SAATİ
6.SINIF Bağlamdan   yararlanarak   bilmediği   kelime   ve   kelime   gruplarınınanlamını tahmin eder. 1 26 MART SALI GÜNÜ BAKANLIK TARAFINDAN UYGULANACAKTIR.
14 TANE ÇOKTAN
SEÇMELİ 2 TANE AÇIK UÇLU SORU OLMAK ÜZERE TOPLAM 16 SORU SORULACAKTIR.
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. 1
İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar. 1
Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder. 1
Metni  oluşturan   unsurlar   arasındaki  geçiş  ve  bağlantı   ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir. Ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte ve buna rağmen ifadeleri üzerinde durulur. 1
Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur. 2
Metnin konusunu belirler. 1
Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler. 1
Metindeki  hikâye  unsurlarını  belirler.  Olay  örgüsü,  mekân,  zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı 1
Metnin  içeriğini  yorumlar.  a)  Yazarın  olaylara  bakış  açısının  tespit edilmesi  sağlanır.  b)  Metindeki  öznel  ve  nesnel  yaklaşımların  tespit edilmesi  sağlanır.  c)  Metindeki  örnek  ve  ayrıntılara  atıf  yapılması sağlanır. 1
Metin türlerini ayırt eder. a) Anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı türleri 1
Okudukları  ile  ilgili  çıkarımlarda  bulunur.  Neden-sonuç,  amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma üzerinde durulur. 1
Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar. 1
Yazma  stratejilerini  uygular.  Güdümlü,  serbest,  kontrollü,  tahminde bulunma,  metin  tamamlama,  bir  metni  kendi  kelimeleri  ile  yeniden oluşturma,   boşluk   doldurma,   grup   olarak   yazma   gibi   yöntem   ve tekniklerin   kullanılması   sağlanır.   T.6.4.8.   Yazdıklarının   içeriğine uygun başlık belirler. 1
Yazdıklarını   düzenler.    a)    Anlam   bütünlüğünü   bozan   ifadelerin belirlenmesi   ve   düzeltilmesi   sağlanır,   kavramsal   olarak   anlatım
bozukluğu   konusuna   değinilmez.   b)Metinde   yer   alan   yazım   ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.
1
SINIF
/SENARYO
KAZANIMLAR SORU SAYISI SINAV TARİHİ VE SAATİ
7.SINIF
/ 6.SENARYO
Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam
ilişkileri kurulur.
2 26 MART SALI
2.DERS SAATİ YAPILACAKTIR.
TOPLAM 10 SORU
SORULACAKTIR.
Metnin konusunu belirler. 1
Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler. 1
Metindeki  söz  sanatlarını  tespit  eder.  Kişileştirme  (teşhis),
konuşturma (intak), karşıtlık (tezat) ve abartma (mübalağa) söz sanatları verilir.
1
Metnin  içeriğini  yorumlar.  a)  Yazarın  olaylara  bakış  açısının tespit   edilmesi   sağlanır.   b)   Metindeki   öznel   ve   nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.
c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.
1
Metin  türlerini  ayırt  eder.  a)  Söyleşi,  biyografi,  otobiyografi,
günlük   türleri   üzerinde   durulur.   b)   Metin   türlerine   ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.
1
Basit, türemiş ve birleşik fiilleri ayırt eder. 1
Zarfların metnin anlamına olan katkısını açıklar. 2
SINIF
/SENARYO
KAZANIMLAR SORU SAYISI SINAV TARİHİ VE SAATİ
8.SINIF
/ 6.SENARYO
Fiilimsilerin cümledeki işlevlerini kavrar. Fiilimsilerin türleri fark
ettirilir. Ekler ezberletilmez.
1 26 MART SALI
2.DERS SAATİ YAPILACAKTIR.
TOPLAM 10 SORU SORULACAKTIR.
Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkisi
kurulur.
1
Metindeki yardımcı fikirleri belirler. 1
Okuduğu metinlerdeki hikâye unsurlarını belirler.Olay örgüsü, mekân,
zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur."
1
Metnin içeriğini yorumlar.
a) Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır.
b) Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.
c) Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.
1
Metinler arasında karşılaştırma yapar.
Aynı metnin çeviri, farklı baskı vb. özellikleri itibarıyla karşılaştırılması sağlanır.
1
Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, abartma, nesnel, öznel ve duygu belirten ifadeler üzerinde durulur.
1
Görsellerle ilgili soruları cevaplar. 1
Bilgilendirici metin yazar. 1
Cümle türlerini tanır. 1